سفر امن در کرونا

به گزارش مجله خبری گروه تشخیصی درمانی فرجاد در پی کاهش محدودیت ها و از طرفی بهبود آب و هوا، بسیاری از افراد تصمیم می گیرند تا در زمان کرونا ویروس برای مسافرت برنامه ریزی کنند. این روزها در واقع امن ترین نوع سفر، استفاده از خودروی شخصی می باشد؛ زیرا شما قادر خواهید بود تا وسایل بیشتری را ضدعفونی کرده و همراه خود داشته باشید. همچنین نیازی نیست زمان زیادی را در کنار افرادی بگذرانید که اصلا آنها را نمی شناسید و اطلاعی از وضعیت سلامتشان ندارید.

 

موارد پیشگیرانه ای که باید قبل از سفر در کرونا بررسی کنید:

1.تهیه بسته بهداشتی مخصوص:

شما باید بسته ای شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و در صورت نیاز دستمال توالت به همراه داشته باشید. ماسک یکی از مهمترین راه های پیشگیری از کرونا به حساب می آید و استفاده از آن در هنگام قرار گرفتن در مکان های پرتعدد و در تعامل با دیگران امری حیاتی محسوب می شود. همچنین ممکن است در مکان هایی قرار بگیرید که دسترسی به صابون و مواد شوینده امکان پذیر نباشد، بنابراین مواد ضدعفونی کننده می توانند نقشی مهم در پیشگیری از ویروس را برای شما و خانواده تان ایفا کنند.

 

2.نرفتن به مکان های دورافتاده و بدون امکانات:

با وجود اینکه یکی از بزرگ ترین لذت های سفر، تجربه حضور در مکان های زیبا و بکر است، اما این نکته حایز اهمیت است که در صورتی که در این مکان ها شخص آسیب ببیند دسترسی به مراکزدرمانی آسان نیست و مهمتر اینکه در صورت پیدا کردن مراکز درمانی، احتمال ابتلای شخص به کرونا ویروس با حضور در این مراکز وجود دارد. شایان ذکر است که همراه داشتن جعبه کمک هایاولیه شخصی می تواند در صورت بروز حادثه های خفیف، شما را از حضور در مراکز درمانی جهت انجام امور سطحی بی نیاز کند.

 

3. بررسی شرایط آب و هوا:

اقلیم و آب و هوای منطقه مورد نظر شما برای مسافرت می تواند با محل زندگی شما بسیار متفاوت باشد. حتما قبل از سفر از شرایط آب و هوا مطمئن شوید و لباس و وسایل مناسب همراه خود داشته باشید؛ زیرا نباید بدون برنامه ریزی و از روی اجبار در مکان هایی اقامت بگیرید که از شرایط بهداشتی آنها مطمئن نیستید.

 

سفر در کرونا - گروه تشخیصی درمانی فرجاد

4. رزرو کردن پیش از شروع سفر:

در حال حاضر علاوه بر هتل ها، بسیاری از پارک ها و مکان های گردشگری نیز جهت کاهش حضور افراد و جلوگیری از تجمع بیش از حد، در حال اینترنتی کردن فرآیند رزرواسیون می باشند، بنابراین پیش از شروع سفر، حتما به سایت های مختلف مراجعه کنید و تمامی مکان های اقامت و دیگر اماکن تفریحی مورد نظر خود را از پیش رزرو کنید.

 

5. همراه داشتن غذا های آماده و تنقلات:

در طول سفر ممکن است شما با رستوران هایی برخورد کنید که فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی در آنها رعایت نمی شوند، بنابراین همراه داشتن غذاهای آماده، میان وعده و تنقلات می توانند به شما کمک کنند تا گرسنه نمانید.

 

6.همراه داشتن ملحفه و حوله:

جهت پیشگیری از انتقال ویروس از طریق حوله و ملحفه استفاده شده توسط دیگر افراد، بهتر است این موارد را به صورت شخصی و ضدعفونی شده همراه خود داشته باشید.

 

منبع:

CNN