دوازدهمین جلسه بارش افکار

دوازدهین جلسه بارش افکار گروه تشخیصی درمانی فرجاد با موضوع کتابخوانی هدفمند به منظور کمک به توسعه فردی پرسنل، در روز سه شنبه مورخ 1401/04/07 ساعت 13 در آمفی تئاتر فرجاد با حضور مدیرعامل محترم جناب آقای مهندس مهدی مشایخی و جمعی از مدیران، سوپروایزر ها و پرسنل مرکز تصویربرداری طب آزما، مرکز تصویربرداری تابش پرتو و مرکز رادیوتراپی و انکولوژی صدرا برگزار گردید.

طی این جلسه کتاب فرمول(قوانین جهانی موفقیت) توسط مدیرعامل مجموعه جناب آقای مهندس مهدی مشایخی تشریح و به بحث و گفتگو گذاشته شد.

در ابتدای جلسه به تعریف موفقیت پرداخته شد و همه همکاران نقطه نظرات خود درخصوص اینکه موفقیت به چه چیزی گفته می شود بیان نمودند و سپس اینکه آیا موفقیت صرفا یک عامل درونی یا بیرونی است و قوانین موفقیت مورد بحث واقع شد.

 

برخی از نظرات بیان شده درخصوص تعریف موفقیت :

  1. انجام نهایت تلاش بدون در نظر گرفتن نتیجه
  2. رسیدن به اهداف (صحیح)
  3. رضایت از زندگی
  4. امیدواربودن
  5. افکار مثبت داشتن
  6. پشتکار داشتن ( صحیح)
  7. موفقیت نسبی است
  8. رسیدن به حس رضایت درونی
  9. کسب آرامش
  10. عملکرد مناسب (صحیح)
  11. کسب تجربه مفید و لازم حتی پس از شکست
  12. رسیدن به زندگی ایده آل و تکامل

مهندس مهدی مشایخی در دوازدهمین جلسه بارش افکار

در کتاب فرمول بیشتر درخصوص موفقیت های بیرونی (افراد مشهور) صحبت شده است، همچنین تاثیر قرارگیری در یک شبکه در شناخته شدن افراد که آیتم بسیار مهمی است به گفت و گو گذاشته شد. به این معنی که ممکن است برخی افراد از نظر عملکرد در یک سطح قرار داشته باشند اما فردی بدلیل داشتن شبکه و روابط شناخته تر و معروف تر باشد، در نتیجه دیگران گمان میکنند که او بر دیگری برتری دارد و موفق تر است.

 

طبق موارد ذکر شده در کتاب فرمول قوانین موفقیت عبارت اند از :

  1. عملکرد باعث موفقیت می شود اما وقتی عملکرد را نتوان سنجید، شبکه ها باعث موفقیت می شوند.
  2. عملکرد سقف دارد ولی موفقیت نامحدود است .

همچنین به این موضوع اشاره شد که موفقیت های آتی افراد حاصلضرب موفقیت های قبلی و شایستگی های فعلی افراد می باشد و موفقیت یک پدیده فردی نیست بلکه جمعی است  و با پشتکار در هر زمانی میتوان موفق شد.

 

معرفی خلاصه کتاب فرمول (قوانین جهانی موفقیت)

آلبرت لزلو بارابسی در کتاب فرمول: قوانین جهانی موفقیت، با زبانی ساده و کاربردی به بیان 5 قانون اصلی موفقیت می‌پردازد؛ قوانینی که باعث قرار گرفتن شما در دسته‌ی افراد موفق و برتر خواهد شد.

موفقیت مفهومی جهانی است و به همه ما ارتباط دارد. آلبرت لزلو بارابسی در میکروکتاب فرمول: قوانین جهانی موفقیت (The Formula The Universal Laws of Success) عقیده‌ای کاملاً متفاوت درباره موفقیت دارد. او در این اثر اطلاعاتی ارائه می‌دهد که متفاوت از آن چیزی است که در کتاب‌های موفقیت دیگر خوانده‌اید.

قوانین علمی تغییرپذیر نیستند، به این معنا که نمی‌توانید آن‌ها را مطابق اهداف خودتان بازنویسی کنید. اما قادر هستید که آگاهی خود را بالا ببرید تا در انتخاب‌های بعدیتان آگاهی بیشتری داشته باشید. این موضوع در خصوص قوانین مربوط به موفقیت کاربرد دارد. شما قادر به تغییر آن‌ها نیستید؛ اما می‌توانید از آن‌ها ‌‌برای تحلیل و بررسی موقعیت مناسب و نامناسب بهره ببرید.

کسب موفقیت به معنای وجود یک فرمول مشخص و تعریف شده برای همه نیست. موفقیت شما ارتباط مستقیمی دارد با عملکردها و محیطی که در آن زندگی می‌کنید و پاداش‌هایی که به خود می‌دهید. اگر از درون احساس کامیابی کنید، در هر زمانی که قرار داشته باشید، به معنای واقعی کلمه پیروز خواهید بود و در جامعه خود به قهرمان تبدیل می‌شوید. البته موفقیت شما باید روی گروه‌های جمعی تاثیر بگذارد.

راز و رمز موفقیت را می‌توانید با ابزارهای علمی کشف کنید و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، این‌گونه می‌آموزید چه چیزی را می‌توانید ببینید و چه چیزی را نمی‌توانید. نکته مهم‌تر این است که می‌توانید قوانین مختلفی را برای بهبود و پیشرفت در نتایج به کار بگیرید و از این علم برای توصیف داستان‌های موفقیت درباره خودتان استفاده کنید.

بارابسی در این کتاب پنج قانون ثابت موفقیت را به همراه مثال‌ها و مصداق‌ها بیان می‌کند و در قسمت نتیجه‌گیری داستان موفقیت آلبرت انیشتین نابغه بزرگ را روایت و نقش این 5 قانون موفقیت را در زندگی او ارزیابی می‌کند.

بارش افکار جلسه دوازدهم مدیر جناب مهندس مهدی مشایخی

پنج قانون کلیدی کتاب فرمول

قانون اول )عملکرد باعث موفقیت می‌شود اما وقتی عملکرد غیر قابل ‌‌اندازه‌گیری است، شبکه‌‌ها موفقیت را تعیین می‌کنند)

قانون دوم )عملکرد محدود است، اما موفقیت نامحدود)

قانون سوم )موفقیت قبلی ضرب در شایستگی مساوی است با موفقیت آتی)

قانون چهارم)اگرچه موفقیت تیمی نیازمند تنوع و تعامل است؛ اما هر شخصی، به خاطر دستاوردهای گروه است که مشهور می‌شود)

قانون پنجم )با پشتکار، در هر زمانی می‌توانیم موفق شویم)

 

در بخش نتیجه گیری کتاب، نویسنده با شرح داستان موفقیت انیشتین، توضیح می دهد که چطور این 5 قانون باعث موفقیت جهانی او شدند. او می‌نویسد که:

به طور شگفت‌انگیزی، این فهرست ساده، داستان موفقیت مشهورترین چهره علمی را در بر می‌گیرد. اما او تنها نیست. مسیرهای موفقیت برای همه کسانی که به ذهنتان خطور می‌کند، از پاریس هیلتون گرفته تا سِر مایک جَگِر و نلسون ماندلا، بر پایه این قوانین است. به همین دلیل است که این قوانین جهانی هستند. اگر می‌خواهیم موفقیت را در زندگی خودمان پرورش دهیم و ترویج کنیم، این قوانین درباره ما نیز کاربرد دارند.

 

آلبرت لزلو بارابسی :

آلبرت لزلو بارابسی «Albert Laszlo Barabasi» فیزیکدان مجارستانی است.او در مرکز زیست‌شناسی در دانشگاه نوتردام به عنوان مدیر و استاد برجسته بخش تحقیقات شبکه در موسسه دانا فاربر مشغول به کار است. آلبرت با نوشتن کتاب فرمول: قوانین جهانی موفقیت مخاطبان زیادی را جذب خود کرد.

 

در بخشی از کتاب فرمول: قوانین جهانی موفقیت می‌خوانیم:

در برخی از کوچه پس‌ کوچه‌ها شهر منهتن دیوار نوشته‌های عجیب و غریبی وجود دارد. این دیوار نوشته‌ها همیشه با یک تگِ گرافیتی خاصی به نام سامو (Samo) آغاز می‌شود. مثلا اینگونه نوشته شده بود: «سامو، یکی از شروط مهم در تعلل کردن است».

این دیوار نوشته‌ها ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال 1979 توسط هنرمند اصلی آن یک بیانیه نهایی برای این نوع از متن‌ها نوشته شد با این عنوان که: «سامو، از بین رفته است».

پشت این دیوار نوشته‌ها اشخاصی حضور داشتند که پُررنگ‌ترین آن‌ها شخصی به نام اَل دیاز «Al Diaz» بود. او علی‌رغم سن کمش، سابقه بسیار خوبی در دیوار نوشته‌های شهر داشت. قبل‌تر از شهرت او، شخصی به نام نورمن مِیلر «Norman Mailer» نقاشی‌های اَل دیاز را در کتابی منتشر کرد و این باعث شد که او بین مردم به عنوان یک هنرمند زیرزمینی شناخته شود.

اَل دیاز معمولا به تنهایی کارهای هنری خود را انجام می‌داد. اما گاهی دوستش با لقب سامو به او کمک می‌کرد. او مدت‌ها این کار را با دوستش انجام داد اما بعد از مدتی با هم دعوا کردند. برای ما همیشه جای سوال است که چرا زوج‌های هنری بعد از مدتی یکدیگر را ترک می‌کنند.